گروه مهندسی کدکرنر

یک راهنما برای مبتدیان جهت تهیه نمونه اولیه UX

یک راهنما برای مبتدیان جهت تهیه نمونه اولیه UX

با توجه اینکه تکنولوژی صدا بروزتر و برجسته‌تر می‌شود، ما باید برنامه‌های صوتی بیشتر و بیشتری را طراحی کنیم.


در این مقاله، من به مرور کلی برای کسانی که با نمونه‌سازی صدا آشنا نیستند، مراجعه خواهم کرد. این یک فرآیند پیچیده نیست، اما کمی متفاوت از نمونه‌سازی معمولی رابط کاربر است که اغلب برای سایت یا برنامه استفاده می‌کنیم.

1-        گفتار یک رسانه جدید است

تعاملات گفتار به عنوان جریان‌های کاربری در یک وب سایت، منطقی و یا خطی نیستند. یک مکالمه می‌تواند در هر جایی و هر زمانی رخ دهد. در یک وب سایت، یک کاربر می‌تواند تنها به جایی برود که وبسایت اجازه می‌دهد.

این به این معنی است که ما باید درک کنیم که کاربران هنگام نوشتن متن نسبت به زمانیکه صحبت می‌کنند ارتباط برقرار نمی‌کنند.

دستیار صوتی گوگل

وقتی که به گوشی خود نگاه می‌کنید و از آلکسا یا Siri می‌خواهید که یک پیتزا برای شما سفارش دهد، این یک تعامل و یک تجربه متفاوت است. اما زمانی که الکسا یا Siri متوجه شما نشدند، شما پیتزا را با جستجوی گوگل می‌خرید. زمانی که در حال طراحی و نمونه برداری صدا هستید، این موضوع را در ذهن داشته باشید: شما در حال طراحی یک رابط مکالمه هستید باید حالات مختلف صحبت کاربران مثل صحبت عامیانه یا رسمی را نیز در نظر بگیرید.

2-      ایجاد یک پیوند

با در نظر گرفتن نقش برنامه صدایتان، در تجربه کاربر از کاربران خود سوال کنید. نقش آن‌ها چیست؟ سپس، باید از خودتان بپرسید که شخصیت تان چه کسی است؟ چطور شخصیت برنامه صدایتان، نشان تجاری را نشان می‌دهد؟

یکی از کاربردهای صوتی، گسترش نام تجاری شما است. شما باید ابتدا نشان دهید که برند شرکت چیست و از این ویژگی‌ها برای تعریف شخصیت برنامه صدا استفاده می‌کند. تصور کنید که کاربران شما قصد دارند با گسترش برند شما در تعامل باشند. این یک فرصت جدید اما سرگرم‌کننده و خلاقانه برای لذت بردن از کاربران و یا حتی مشتریان است. همچنین یک فرصت فوق‌العاده برای ایجاد یکارتباط قوی‌تر میان برند شما و کاربران شماست.

تعیین ویژگی شخصیت شما تاثیر عمیقی بر این که چگونه کاربران شما برنامه صدایتان و شرکت شما را درک خواهند کرد دارد. به عنوان مثال، صدای شما زن یا مرد است؟ آیا بانمک و خنده‌دار است؟ این چیزها اهمیت دارند.

دستیار صوتی آمازون

در نهایت، هر کاری که می‌کنید، این صدا باید به کاربران خود مرتبط باشد. به این که کاربران چه کسی هستند و چه چیزی برای آن‌ها آشناتر است، نگاه کنید.

3-     نوشتن نمونه محاوره‌ها

سپس، باید نشان دهید که در کجا ممکن است یک تعامل صدا ممکن باشد، یا باید در یک جریان کاربر رخ دهد. شما قادر نخواهید بود که همه چیز را در یک جریان بنویسید به همان شکلی که شما نمی‌توانید صفحات برنامه کاربردی تلفن همراه را در درون آن طراحی کنید. جریان یک جریان است.

بعد از این که نشان دهید آن‌ها کجا هستند، به طور خلاصه سناریو را توصیف می‌کنند که در آن تعامل صدا رخ خواهد داد. این به شما هدف روشنی از تعامل صدا و متن خیلی بیشتری برای نوشتن یک محاوره نمونه به شما می‌دهد و این کاری است که بعد از آن انجام می‌دهید. برای هر سناریو، محاوره نمونه خود را یادداشت کنید.

-          در زیر یک محاوره نمونه وجود دارد.

کاربر: میخوام یه پیتزا سفارش بدم

برنامه: سلام "پائولا"، مشکلی نیست می‌بینم که چند بار دیگه هم همین دستور رو دادی. می خوای یه پیتزا بزرگ با پنیر سفارش سفارش بدی؟

کاربر: آره، خودشه.

برنامه: عالیه.میخوای حدود ۳۰ دقیقه دیگه ارسال بشه یا می‌خواهی در مغازه تحویل بگیری؟انتخاب کن که 10 دقیقه دیگه آمادس.

کاربر: تحویلش بده به خونه من.

برنامه: آدرس خونه ت رو تو فایلهای قبلی داریم، ۱۲۳ خیابان الفبا است، درسته؟

کاربر: اره درسته.

برنامه: دستور شما ثبت و تاییدیه ایمیل زده هم ارسال شد. سفارش شما حدود 8:30 میرسه.

4-      نمونه اولیه صدا

افسوس که ما وارد مرحله نمونه اولیه شده‌ایم! ابزارهای زیادی وجود دارند اما آگاه هستند که طراحی صدا هنوز یک محیط نسبتاً جدید است. تنها تعدادی از ابزارهای نمونه‌سازی در مقایسه با ابزارهای نمونه اولیه نمونه‌سازی در آنجا وجود دارند.

شما می‌توانید یکی از برنامه‌های زیر را امتحان کنید:

-          Thestoryline - یک ابزار نقشه‌برداری از واسط برای الکسا

-          Sayspring - ابزار رابط صدا برای الکسا و دستیار گوگل

-          Botsociety - ابزار چند سکویی: ابزار نمونه‌سازی، اِسلَک، الکسا و گوگل

-          Dialogflow - برای ساختن تجربه‌های مکالمه طبیعی

اسناد و محاوره خود را ثبت کنید

همچنین باید نمونه اولیه و محاوره‌ها را به خوبی مستندسازی کنید. سندسازی محاوره شما به اندازه مستند کردن هر جنبه دیگری از محصول شما مهم است. هر گفتگویی باید، حداقل، دارای نام، نوع (سفارش، انتقال، لغو و غیره)، شروع (چیزی که این محاوره خاص را تحریک می‌کند) و نتیجه (چه چیزی کاربر به دست خواهد آورد؟ پس کاربر چه انتظاری می‌تواند داشته باشد؟) باشد.

حالات خطا

خطاها باید به دلایل متعددی رخ دهند، برنامه صوتی آنچه را که اطلاعات نامناسب به کاربر ارائه می‌دهد را تشخیص دهید.

شما نیاز خواهید داشت که حالت‌های خطا در محاوره خود را همان طور که با یک فرم آنلاین دارید، بگنجانید. بهترین راه برای رفع خطاها زمانی که کاربر موافق نیست، این است که جهت‌های پیشرونده و مفیدی را ارایه دهد. شما می‌خواهید مساله را کاهش دهید و به جای آن، اطلاعات مناسب را فراهم کنید. اگر از یک کاربر برای یک تاریخ مثل روز تولد یا انقضای کارت اعتباری درخواست می‌کنید، یک کاربر می‌تواند این اطلاعات را با استفاده از تنها اعداد و یا ترکیبی از اعداد و کلمات به شما بگوید. برای مثال، من می‌توانم بگویم که تولد من اول می، ۱۹۹۹ یا اول می، ۹۹ است. شما باید فرمت آن را حساب کنید.

علاوه بر این، چه می‌شود اگر یک کاربر در مورد نحوه ارائه تاریخ گیج شود؟ اگر یک مکث طولانی یا یک ”ugh” یا ”ummmm” وجود داشته باشد؟ پس شما چه کار می‌کنید؟

این مثالی است که توسط امیلی گریس ارائه شده‌است:

برنامه: محل تولد شما کجاست؟

کاربر: اوه.

برنامه: لطفاً تاریخ تولد خود را با استفاده از ۲ رقم برای یک ماه، ۲ رقم برای روز و ۴ رقم برای سال به من بگویید.

دستیار صوتی اپل

علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. اگر یک کاربر با لهجه غلیظ صحبت می‌کند، دچار لکنت است، به آرامی صحبت می‌کند و یا در منطقه پر سر و صدا است. دوباره، این چیزها را به ترتیب به حساب بیاورید و مطمئن شوید که برای این مسائل خاص در نمونه اولیه خود جا باز کنید.

نمونه اولیه خود را آزمایش کنید

هدف هر نمونه اولیه تست کردن ایده‌های خود به گونه‌ای است که پیش بروید و این کار را انجام دهد. نمونه اولیه خود را با افراد واقعی آزمایش کنید و ببینید که برنامه صدا تان چقدر خوب است و پروژه کلی چه کار می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله، ما فرآیند کلی نحوه واکنش به تعاملات صدا را پوشش دادیم. قبلاً با "نمونه برداری صدا" کار کرده‌اید؟ در این باره چه نظری داری؟ آیا شما توصیه دیگری برای مبتدیان دارید؟

 

منبع: designmodo

 

به اشتراک گذاری

Design and development by © CODECORNER & All Right Reserved